Aktualności

Pozytywne nastawienie

Pozytywne nastawienie   To, co z nami, i to, co przed nami, liczy się niewiele w porównaniu z ty, co znajduje się w nas. A kiedy, to co znajduje się w środku, ukazujemy światu, dzieją się cuda.   Podstawową sztuką sprzedaży jest zbudowanie odpowiednich relacji na linii kupiec- klient. Profesor Franciszek Tomanek radzi, aby bardziej niż za sprzedawcę uważać się za doradcę i przyjaciela swojej klienteli. Praca handlowca nie może być szablonowa, gdyż każdy klient posiada odmienną osobowość. Jest on indywidualną wartością samą w sobie, którą należy dokładnie poznać i odkryć jej potrzeby oraz oczekiwania, aby sprostać jej wymogom. Aby …

Continue Reading

Nieuczciwa konkurencja

Nieuczciwa konkurencja przynosi szkody zarówno handlowi, jak i społeczeństwu, które jeśli przekona się o wypadkach nieuczciwości kupców, traci do niech zaufanie Celem przedsiębiorcy nie powinna być bezwzględna walka z konkurentami, ale szlachetnie współzawodniczenie z nimi w celu pozyskania jak najliczniejszej i najlepszej klienteli. Nieuczciwa konkurencja stara się wszelkimi sposobami, i to zazwyczaj nieszlachetnymi, zniszczyć konkurenta. Polega ona wprowadzaniu w błąd klienteli albo co do przedsiębiorstwa, albo co do towarów. Należy tutaj podszywanie się pod obcą firmę, rozszerzanie o niej fałszywych informacji, sprzedawanie surogatów zamiast oryginalnych towarów, fałszowanie ich jakości, opakowań, etykiety itp. Postępuj zawsze tak, jak byś chciał, aby postępowano z …

Continue Reading

Sprzedawca staje się duszą przedsiębiorstwa, a zarazem i jego zwierciadłem

Sprzedawca staje się duszą przedsiębiorstwa, a zrazem i jego zwierciadłem. Niezwykle pobudzająca jest myśl, że nie jesteśmy tylko ofiarami, ale i współtwórcami otaczającej nas rzeczywistości. Posiadamy moc przekształcania własnego życia. Przed dokonaniem jakiegokolwiek planu czy procesu udoskonalenia własnego wnętrza najpierw poznaj samego siebie. Bądź dla siebie latarnią, która oświetla twą drogę, i nie poszukuj światła poza sobą.  Jest to zdanie trafne i łatwe jednocześnie. Mając świadomość, że dotyczy ono cech fizycznych, psychicznych i emocjonalnych, można uznać je za trudne do samodzielnego wykonania. Sprzedaż jest prawdziwą sztuką, wymagającą szczególnej wiedzy z wielu dziedzin. Dobry sprzedawca powinien znać podstawy psychologii i być …

Continue Reading

Emocje i inteligencja emocjonalna

Emocje i inteligencja emocjonalna  Handlowiec, sprzedawca, pracownik biura obsługi klienta, to zawody, w których skupienie się na celach do wykonania prac i należyta uwaga są szczególnie ważne. Panowanie nad własnymi emocjami, ale też radzenie sobie z emocjami klientów, kolegów i koleżanek z pracy, niekiedy kierownictwem firmy staje się warunkiem skutecznego funkcjonowania nie tylko w handlu, ale w całym biznesie. Handlowiec, gdy chodzi do pracy z entuzjazmem, wiarą i optymizmem- ma do niej pozytywne nastawienie- czerpie satysfakcję i radość z każdego kontaktu z klientem. Klient to czuje, widzi i doceni, gdyż stany emocjonalne zwykle udzielają się rozmówcom. Im bardziej pozytywne będą …

Continue Reading

Wrodzone i nabyte sprzedawców

Wrodzone i nabyte właściwości sprzedawców   Sprzedawcy posiadają nie tylko kapitał pieniężny, ale nie mniej wartościowy kapitał doświadczenia. Kapitał ten zbiera się poprzez baczną obserwację, interesowanie się handlem, poprzez dalsze kształcenie się. Powinien zatem sprzedawca handlowiec poszerzać swój horyzont wiedzy ogólnej i kupieckiej. Konieczne jest, aby praca ta nie była szablonowa, gdyż każdy klient posiada odmienną indywidualność, którą należy brać pod uwagę podczas jego obsługi. Współcześni autorzy przekonują do konieczności uważanej analizy tego, co zauważymy, tego, co mówi klient. Jeśli nasz rozmówca biznesowy nie zareagował tak jak przewidzieliśmy, należy zmienić strategię, należy sformułować inny komunikat. Zawsze trzeba być elastycznym, nie …

Continue Reading

Sprzedawanie to najlżejsza praca pod słońcem

Sprzedawanie to najlżejsza praca pod słońcem, jeśli tylko ciężko pracujemy. Sprzedaż jest sztuką specjalną, ponieważ w czasie sprzedaży odbywa się w duszy kupującego pewien proces, który sprzedawca musi umieć uchwycić i rozwinąć. Uczyć się sztuki sprzedaży, poznawać i zgłębiać jej tajniki z różnych źródeł i w różny sposób. Przykład relacji sprzedażnych face to face znaleźć można w starożytnym Egipcie, a nawet w Starym Testamencie, to przecież Ewa skutecznie nakłoniła Adama, żeby zerwał zakazane jabłko, a wcześniej dała się przekonać wężowi.  Człowiek to ciało i umysł, inteligencja racjonalna, emocjonalna, duchowa, dzięki którym procesy psychiczne, energetyczne i cała sfera duchowa współdziałają z otoczeniem. Za pomocą …

Continue Reading

Ostre targowanie się i wymiana ustępstw

Ostre targowanie się i wymiana ustępstw Klątwa zwycięzcy Postanowiłeś sprzedać samochód kempingowy. Jeśli ci się poszczęści, dostaniesz za niego 30 tys. zł. Spotykasz kupującego, który oferuje 35 tys. zł i zobowiązuje się zapłacić gotówkę do końca dnia….co w tej sytuacji powinieneś zrobić? W takiej sytuacji najlepiej, abyś postawił kupującemu jakieś dodatkowe warunki, nawet mało istotne. Chodzi o to, by nie poczuł, że zawarcie transakcji przyszło mu bez trudu. Mógłbyś np. powiedzieć: zawrzemy transakcję, ale pod warunkiem, że będę mógł wymontować z samochodu półki.. Ludzie nie są zadowoleni z transakcji, którą zawarli bez wysiłku. Gdy bez wahania akceptujesz czyjąś propozycję, to …

Continue Reading

Jak łagodzić drażliwe punkty w negocjacjach?

 Konflikty często biorą się stąd, że strony przywiązują zbyt dużą uwagę do pieniężnej wartości przedmiotu stanu. W takich przypadkach lepiej jest negocjować nie tyle wartość pieniężną, ile sposób jej określenia.Zarówno doświadczenie jak i Ci niedoświadczeni negocjatorzy często popełniają poważny błąd, czyli przywiązują się do raz zajętego stanowiska i przyjmują za punkt honoru utrzymanie go. Zajmując określone stanowisko, automatycznie skłaniasz drugą stronę, by zrobiła to samo. gdy bronisz swojej pozycji, w grę wchodzi ego twoje jak również oponenta, Obstawianie przy swoim, jeżeli nie możesz pozwolić sobie na luksus wstania od stołu, jest bardzo ryzykowną grą. Możesz uniknąć ostrego targowania się, negocjując …

Continue Reading

Odrzucenie

Odrzucenie to negatywna  odpowiedz, która jednak nie zamyka komunikacji. Gdy spotkasz się z odrzucenie , masz do wyboru wiele możliwych działań taktycznych. Możesz przedstawić propozycje od innych, zadawać precyjnie wymierzone pytania, inaczej ubrać swoją własna koncepcje, zastosować groźbę lub tez wskazać oponentowi drogę wyjścia, która pozwoli zachować mu twarz.  Rozbij trudne problemy na części pierwsze  Rozstrzygaj konflikty po kolei, jeden po drugim. Dziel duże problemy na mniejsze części, które można rozpatrywać w oderwaniu od pozostałych. Oddziel zagadnienia finansowe od nieginansowych i najpierw omów te drugie.  Problem dobrze przedstawiony to problem w połowie rozwiązany  Nie proponuj rozwiązania od razu, zamiast tego zastosuj kombinacje raz- dwa- …

Continue Reading

Łagodzenie wrogości, gniewu i agresji

Łagodzenie wrogości, gniewu i agresji  Z ludźmi mającymi wrogie nastawienie, kłótliwymi i pełnymi złości trudno jest się porozumieć. Z osobami myślącymi irracjonalnie stykamy się na co dzień. Negocjowanie z ludźmi, którzy wola mieć racje, niż postępować rozsądnie, jest wielka sztuka.  Załóżmy, ze oponent atakuje Cię i idzie na całość. Atak jest obliczony na wdeptanie Ciebie i Twoich pomysłów w ziemie, osłabia Twoja pozycja negocjacyjna. Jak porozumieć się z kimś, kto nie odpuści, dopóki nie zobaczy krwi ? Operacja Spokój  Zdanie Być może, mówiąc to, masz racje, nie powinna sprowokować kolejnego ataku, lecz zalecam jej użycie tylko wtedy, kiedy jest jasne, ze atakujący nie ma …

Continue Reading